نياز سايت ها به سئو
یکی از اولین سوالات وبمسترها این است که آیا باید وبسایت خودمان را برای سئو به دست
یک سئوکار بسپاریم یا خیر ؟ . حتی بعضی از وبمسترهایی که در حوزههای پر رونق و شلوغی
فعالیت میکنند ، استخدام یک سئو کار را یک عمل نادرست میدانند و میگویند که سایت ما
نیازی به سئو ندارد. در حقیقت ، رعایت نکردن فاکتورهای سئو میتواند کسب و کار آنلاین
شما را با مشکل مواجه کند.
چرا همه سایتها به سئو نیاز دارند ؟
وبسایتها در تمامیموضوعات و حیطههای کاری دارای رقیبان زیادی هستند . میلیونها
وبسایت وجود دارند و خیلی بیشتر از این مقدار به وجود خواهند آمد . اما حقیقت تلخ آن
است که در هر موضوع و کلمه کلیدی ، تنها ۱۰ وبسایت اول در نتایج جست و جو میتوانند
فروش مناسب داشته باشند و درآمد خوبی کسب کنند. شاید بگویید روشهای دیگری برای جذب
بازدید کننده هست چرا به سراغ آنها نرویم ؟ باید بگویم که زمانی که بازدید کنندگان
در موتورهای جست و جو مثلا “هندزفری بی سیم” را جست و جو میکنند ، نمیخواهند داستانهای
مربوط به این وسیله را بخوانند ، میخواهند آن را بخرند و این یعنی فرصت . شاید درصد
موفقیت شما در این روش ۹۰% باشد ، اما اگر به سراغ روشهای دیگر بروید زیر ۱۰% خواهد
بود.
از هر بازاریاب آنلاینی و با تجربه ای در رابطه با فروش بیشتر بپرسید ، مسلما
بهینه بودن برای موتورهای جست و جو و مطالب خوب را پیشنهاد میدهد. اما فقط
مطالب خوب برای افزایش رتبه کافی است ؟
مزایای استخدام سئوکار
موتورهای جست و جو ، روباتهایی بیش نیستند که فقط کمیهوشمند عمل میکنند . آنها توانایی
خواندن و فهمیدن مطالب خوب را ندارند و نمیتوانند به تنهایی بفهمند که کدام نوشته خوب
است و کدامین بد. پس چگونه میتوانند وبسایتها را رتبه بندی کنند ؟ پاسخ ساده است ،
با توجه به ارتباط کلمات کلیدی به متن و همینطور لینکهای دریافتی و همینطور ، اماده
بودن وبسایت برای پذیرایی از موتورهای جست و جو . هیچ ابزار یا کاری نیست که به تنهایی
بتواند رتبه سایت شما را در موتورهای جست و جو افزایش دهد . در حقیقت ، بازاریابی
آنلاین ، به چندین عامل در کنار هم نیاز دارد و تنها یک عامل کاری را از پیش نمیبرد
. همینطور که مطالب خوب به سئو نیاز دارند ، سئو هم به مطالب خوب نیاز دارد.
کدام سئوکار را انتخاب کنم ؟
اگر دانش و زمان کافی برای انجام بهینه سازی را ندارید ، حتما باید یک سئوکار خوب را
برای بهینه سازی وبسایتتان انتخاب کنید . سئو وبسایت شما را در موتورهای جست و جو
مطرح میکند ، پس میتواند به پیشرفت شما و برندتان کمک کند . سعی کنید برای سئو بودجه
خیلی محدودی تعیین نکنید ، اینگونه میتوانید بیشتر از سئوکار خود توقع داشته باشد .
چون سئو یک کار سخت و زمانبر است و اگر شخصی از شما هزینه بسیار پایین تقاضا میکند
، به سمتش نروید ! چون میتواند ضربههای زیادی به شما و وبسایتتان بزند . نمیگویم که
به سراغ افراد با هزینههای بسیار بالا بروید ، اما به جز بحثهای مالی و اتقصادی ،
به عقلتان هم مراجعه کنید و ببینید که آیا سئو اینقدر ارزان است ؟
هر سئوکاری خوب نیست ، شاید او از روشهای black hat استفاده کند و وبسایت شما را در
مدت کوتاهی به رتبههای بالا در موتورهای جست و جو برساند ، اما باید این مسئله را
در نظر بگیرید که موتورهای جست و جو هر روز در حال تغییر الگوریتمهای خود هستند و
هیچ گاه ، یک تکنیک سئو ، برای چند سال و به تازگی ، چند ماه پاسخ گو نخواهد بود.
پس در مورد انتخاب سئوکار خود کمیهوشمندانه برخورد کنید . سعی کنید که اول نیازهایتان
را بسنجید و سپس به سراغ خدمات سئو بروید و انتخاب سئوکار بروید.
مطالب مرتبط