نرم افزار مالی | اخبار فناوري اطلاعات
صفحه اصلي | اخبار و مقالات | اخبار فناوري اطلاعات | ربات Pepper احساسات انسانها را درک می کند !

ربات Pepper احساسات انسانها را درک می کند !

انفورماتيك آرا - 7 دی ماه ، 1393

ربات Pepper ، آخرین ساخته شرکت Aldebaran می باشد که اولین رباتی می باشد که برای زندگی با انسان ها ساخته شده است. این ربات یک ربات کارگر نیست ، آشپزی هم نمی کند و قدرت خاصی هم ندارد ، ربات Pepper یک ربات کاملا اجتماعی است که می تواند با انسان ها صحبت کند و می تواند در برابر احساسات شما عکس العمل نشان می دهد.

نام این ربات کنايه‌اي بر ريز بودن اما تيز بودنش دارد! اين ربات که ويژگي‌هاي انسان گونه‌ي زيادي را يدک مي‌کشد از فناوري استفاده مي‌کند که از شرکت فرانسوي Aldebaran به امانت گرفته شده است.

اين شرکت فرانسوی برنامه دارد که اين ربات‌ها را تا سال آينده به صورت عمومي و با قيمتي تنها 2000 دلار عرضه کند. اين ربات قادر است با استفاده از ارتباط کلامي و زبان بدن احساسات خود را ابراز کند، هم چنين اين ربات به ميکروفون‌ها داخلي و حسگر مجاورت نيز مجهز است تا حضور افراد را به طور کامل حس کند. کاربر مي‌تواند بر حسب نياز بر روي اين ربات نرم افزارهاي خود را نصب کند ضمن اينکه امکان به روز رساني اين ربات نيز وجود دارد تا ربات پس از مدتي از زماني که شما آن را خريداري کرده‌ايد هوشمندتر و طبيعي‌تر رفتار کند.

اين ربات هم چنين مي‌تواند تا 4,500 کلمه‌ي ژاپني را بفهمد و مهم‌تر آنکه، اين ربات مي‌تواند از لحن و صداي صاحب خود وضعيت روحي او را نيز دريابد. ربات Pepper در حقيقت آغازي است بر آينده‌ي آدمي و رابطه‌ي او با دست ساخت‌هاي خود، البته رابطه‌اي خارج از چارچوب تلفن‌هاي هوشمند يا رايانه‌هاي روميزي، به گفته‌ي مدير عامل اين شرکت با Pepper آينده از امروز آغاز مي‌شود.